POLITYKA PRYWATNOŚCI
Spis treści:
§ 1 Postanowienia ogólne
§ 2 Administrator Danych Osobowych
§ 3 Dane kontaktowe
§ 4 Zasady przetwarzania danych osobowych
§ 5 Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
§ 6 Okres przechowywania danych osobowych
§ 7 Kategorie danych osobowych
§ 8 Pliki cookies
§ 9 Udostępnianie danych
§ 10 Uprawnienia Klientów
§ 1 Postanowienia ogólne
Niniejsza Polityka prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony
danych osobowych Klientów korzystających ze sklepu internetowego
dostępnego pod adresem www.laptopyplock.pl (dalej jako „Sklep
internetowy”).
Niniejsza Polityka prywatności stanowi wypełnienie
obowiązku informacyjnego spoczywającego na Administratorze zgodnie z
art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych osobowych) (dalej jako „RODO”).
§ 2 Administrator Danych Osobowych
Administratorem Danych Osobowych Klientów Sklepu internetowego jest Piotr Podkowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą KOMPIX Piotr Podkowski, Tłuchówek 43b, 87-605 Tłuchowo, NIP: 4660387154, REGON: 341378711 (dalej jako „Administrator”).
§ 3 Dane kontaktowe
Z Administratorem można skontaktować się poprzez adres e-mail sklepkompix@gmail.com lub pisemnie na adres: KOMPIX Piotr Podkowski, Tłuchówek 43b, 87-605 Tłuchowo.
§ 4 Zasady przetwarzania danych osobowych
Administrator przetwarza dane osobowe Klientów zgodnie z przepisami RODO.
Administrator stosuje, wymagane przez przepisy prawa unijnego środki
techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych
osobowych i zabezpieczenie danych osobowych przed ich udostępnieniem
osobom nieupoważnionym, przejęciem przez osoby nieuprawnione,
przetwarzaniem z naruszeniem przepisów oraz zmianą, utratą lub
zniszczeniem.
Administrator oświadcza, że podanie danych oznaczonych
w Sklepie internetowym jako wymagane, jest dobrowolne, ale konieczne
dla korzystania z funkcjonalności, w tym dla założenia i prowadzenia
konta Klienta oraz złożenia i realizacji zamówienia.
Klient może
wyrazić zgodę na otrzymywanie od Administratora informacji handlowych, w
tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz na
wykorzystywanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w celach
marketingowych. Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne, nie jest
warunkiem realizacji zamówienia, ani prowadzenia konta Klienta w Sklepie
internetowym.
§ 5 Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe Klientów będą przetwarzane w następujących celach:
prowadzenie konta Klienta w Sklepie internetowym (art. 6 ust. 1 pkt b) RODO),
realizacja zamówień w Sklepie internetowym (art. 6 ust. 1 pkt b) RODO),
marketing bezpośredni własnych usług i produktów będący prawnie
uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust. 1 pkt f) RODO),
udzielenie odpowiedzi na wiadomość przesłaną poprzez formularz kontaktowy (art. 6 ust. 1 pkt a) RODO),
realizacja procesu reklamacji lub odstąpienia od umowy (art. 6 ust. 1 pkt c) RODO),
prowadzenie usługi newslettera (art. 6 ust. 1 pkt a) RODO),
archiwalnych (dowodowych) na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów,
który jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust. 1
pkt f) RODO),
ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed
roszczeniami będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu
Administratora (art. 6 ust. 1 pkt f) RODO),.
§ 6 Okres przechowywania danych osobowych
Dane Klientów będą przechowywane przez następujący okres:
dane dotyczące prowadzenia konta Klienta – przez okres jego
utrzymywania w Sklepie internetowym i w ciągu 1 roku od momentu
zgłoszenia przez Klienta żądania jego usunięcia,
dane związane z realizacją zamówień – przez okres 5 lat od zakończenia roku w którym dokonano sprzedaży,
dane związane z realizacją działań marketingowych – w ciągu 1 roku od
momentu zgłoszenia sprzeciwu przez Klienta wobec przetwarzania jego
danych w oparciu o art. 6 ust. 1 pkt f) RODO,
dane związane z udzieleniem odpowiedzi na zapytanie – w ciągu 3 miesięcy od momentu wycofania udzielonej zgody.
dane związane z realizacją procesu reklamacji lub odstąpienia od umowy –
przez okres 5 lat od zakończenia roku w którym rozpatrzono reklamację
lub odstąpiono od umowy,
prowadzenie usługi newslettera – w ciągu 1 roku od momentu zrezygnowania z subskrypcji newslettera.
cele archiwalne – przez okres niezbędny do realizacji tego celu,
ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – przez okres niezbędny do realizacji tego celu.
§ 7 Kategorie danych osobowych
Administrator zbiera, przetwarza i przechowuje następujące dane Klientów: adres e-mail, nazwa firmy, adres, NIP, imię i nazwisko, telefon.
§ 8 Pliki cookies
Administrator nie zbiera
żadnych danych w sposób automatyczny, za wyjątkiem danych zawartych w
plikach cookies podczas samego korzystania ze Sklepu internetowego.
Pliki cookies stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki
tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta i
przeznaczone są do korzystania ze Sklepu internetowego. Cookies
zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas
przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Pliki cookies wykorzystywane są w następującym celu:
rozpoznanie urządzenia używanego przez Klienta w celu odpowiedniego wyświetlenia zawartości strony,
tworzenie statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci
korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszenie ich struktury
i zawartości,
utrzymanie sesji Klienta Sklepu internetowego, dzięki
której Klient nie musi na każdej podstronie Sklepu internetowego
ponownie wpisywać loginu i hasła,
dostosowanie zawartości i
funkcjonowania Sklepu internetowego, poprzez dopasowanie anonimowego,
losowo wygenerowanego identyfikatora śledzącego, dzięki któremu możliwe
jest m.in. sprawdzenie skąd pochodzi Klient, z jakiej wyszukiwarki
korzystał, na jaki link kliknął, jakie słowa kluczowe wpisał oraz w
którym momencie przestał korzystać ze Sklepu internetowego,
zbierania ogólnych i anonimowych danych do realizacji akcji reklamowych
za pośrednictwem list remarketingowych, pozwalających na wyświetlanie
treści reklamowych dopasowanych do preferencji Klienta.
Przeglądarki
internetowe zazwyczaj domyślnie dopuszczają przechowywanie plików
cookies w urządzeniu końcowym Klienta. Klienci mogą dokonać zmiany
ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie
przechowywanych plików cookies, a także automatyczne ich blokowanie.
Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja
przeglądarki internetowej.
§ 9 Udostępnianie danych
W
celu realizacji umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu internetowego
Administrator udostępnia dane osobowe Klientów następującym podmiotom:
operatorzy systemów płatności, firmy kurierskie (oraz brokerzy) zgodnie
z wybraną przez klienta opcją dostawy, banki w przypadku sprzedaży w
systemie ratalnym, firma zajmująca się księgowaniem dokumentacji
finansowej Administratora danych.
§ 10 Uprawnienia Klientów
Klientowi przysługuje prawo dostępu do jego danych oraz prawo żądania
ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania. W zakresie, w
jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest przesłanka prawnie
uzasadnionego interesu administratora, Klientowi przysługuje prawo
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych.
W
zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych Klienta jest
zgoda, Klient ma prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na
zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody
przed jej wycofaniem.
W zakresie, w jakim dane Klienta są
przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania Umowy lub przetwarzane na
podstawie zgody – Klientowi przysługuje także prawo do przenoszenia
danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora danych osobowych, w
ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do
odczytu maszynowego. Klient może przesłać te dane innemu
administratorowi danych. Uprawnienie do przenoszenia danych nie dotyczy
danych, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania usunięcia, a także ograniczenia przetwarzania.
Klientowi przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.